Kontenery morskie służą jako opakowanie zwrotne wielokrotnego użytku w logistyce i transporcie towarów drogą morską na znaczne odległości. Posiadają znormalizowane wymiary i cechy – produkowane są wg ścisłych standardów ISO. Posiadają wspólne elementy mocujące ułatwiające transport, załadunek i rozładunek kontenera na statek a następnie na lądowe środki transportowe. Szerokie i solidne drzwi po pierwsze chronią cenną zawartość, a także ułatwiają załadunek i rozładunek towarów. Solidna, znormalizowana, szczelna i wytrzymała konstrukcja to niewątpliwe zalety kontenerów morskich. Produkowane na masową skalę najczęściej na Dalekim Wschodzie krążą po całym świecie dostarczając różnorakie towary w najdalsze zakątki globu. Te cechy oraz duża dostępność kontenerów morskich spowodowała iż chętnie są zagospodarowywane w różnych celach, najczęściej jako tymczasowy lub przenośny magazyn na różnego rodzaju przedmioty i towary. W ten sposób wykorzystywane są najczęściej przez firmy handlowe i produkcyjne. Firmy budowlane lub inwestorzy często wykorzystują kontenery morskie jako magazyn na materiały budowlane i sprzęt budowlany. Solidne drzwi i zamknięcie chroni bardzo dobrze cenne przedmioty.
Oferujemy nowe, jednokrotnie użyte kontenery morskie oraz tańsze, ale w bardzo dobrym stanie technicznym kontenery morskie. Na życzenie klienta dokonujemy także przeróbek kontenerów morskich (wycinanie otworów, wstawianie dodatkowych drzwi lub okien, wyposażenie kontenera morskiego w instalację elektryczną)
Kontenery morskie – dostępne wymiary i parametry
Kontenery morskie dostępne są w kilku standardowych rozmiarach, najważniejszym z nich jest długość kontenera stanowiąca wielokrotność stopy amerykańskiej (299mm). Najpopularniejsze są kontenery tzw.: 20 i 40 stopowe. Oznaczenie HC (high cube) oznacza kontener o podwyższonej wysokości. Dostępne są także kontenery morskie open top nieposiadające dachu, co umożliwia załadunek do nich dużych przedmiotów za pomocą dźwigu lub z otwieranymi bokami. To rozwiązanie (open side) stosuje się także w celu ułatwienia załadunku dużych przedmiotów.
kontenery morskie ISO | 8' | 10' | 20' | 40' | 40'HC | |
dł. | 2438 | 2991 | 6058 | 12192 | 12192 | |
wymiary zewnętrzne | szer. | 2220 | 2438 | 2438 | 2438 | 2438 |
wys. | 2270 | 2591 | 2591 | 2591 | 2896 | |
dł. | 2280 | 2848 | 5758 | 12032 | 12032 | |
wymiary wewnętrzne | szer. | 2110 | 2352 | 2352 | 2352 | 2352 |
wys. | 2060 | 2385 | 2385 | 2385 | 2698 | |
wymiary drzwi | szerokość | 1950 | 2280 | 2280 | 2280 | 2585 |
wysokość | 2060 | 2343 | 2343 | 2343 | 2343 | |
objętość: | 9,95m3 | 15,1m3 | 33,1m3 | 67,6m3 | 76,2m3 | |
waga pustego kontenera: | 950kg | 1.300kg | 2.300kg | 3.750kg | 3.900kg | |
maksymalna ładowność: | 5.000kg | 8.860kg | 28.180kg | 26.700kg | 26.580kg |
Transport samochodowy kontenerów morskich
Typy i gabaryty kontenerów, ich specjalistyczne konstrukcyjne powodują, że do przewozu kontenerów morskich i ładunków w nich zawartych wykorzystuje się dedykowane środki transportowe. Dzięki temu zapewniony jest szybki załadunek i wyładunek oraz bezpieczny przewóz towarów w miejsce docelowe. Lądowy transport kontenerów morskich odbywa się samochodami ciężarowymi zazwyczaj składającymi się z dwóch części – ciągnika siodłowego i naczepy podkontenerowej. Międzynarodowe przepisy drogowe dopuszczają maksymalną ładowność pojazdów do 2 TEU (twenty-foot equivalent unit) – jednostki pojemności używananej często w odniesieniu do portów i statków. Jest ona równoważna objętości kontenera o długości 20 stóp.